ecfg2

ECFG, een investering van waarde

ECFG is niet bang om het anders aan te pakken en dat zie je terug in de huisstijl die Marcelvangalendesign heeft ontwikkeld. We hebben het concept, de huisstijl, fotografie (foto’s van Eindhoven), presentatie, banners en de prospectus verzorgd en binnenkort ook de website.

ECFG (Eindhoven Corporate Finance Group) is een zelfstandige private fondsmanager. ECFG voert de directie over venture fondsen om innovatieve groeibedrijven door de ‘survival’ fase heen te helpen en ze te begeleiden tot de groeibedrijven op eigen benen kunnen staan (exit fase).

Belangrijk bij het concept voor de huisstijl is het visueler maken van belangrijke onderdelen binnen ECFG en hierbij een betrokken gevoel creëren. De twee hoofdonderdelen zijn de aanpak van ECFG en de vijf doelgroepen binnen de innovatieve groeibedrijven (ICT, High Tech, Agro Tech, Milieu & Duurzaamheid, B-2-B) binnen regio Brainport Eindhoven.

Ieder hoofdonderdeel heeft een thema. Het rationele, verstand (de linker hersenhelft) is het thema voor de ECFG aanpak en de investeerders. ECFG heeft de kennis en het netwerk in huis om de doelgroep te begeleiden en de investeerders hebben behoefte aan de feiten. Het emotionele, intuïtie en gevoel (de rechter hersenhelft) is het thema voor de innovatieve groeibedrijven. Deze bedrijven moeten een goed gevoel hebben bij de samenwerking met ECFG. Het rationele wordt uitgebeeld door de cirkels en het emotionele wordt uitgebeeld door foto’s.

De cirkels lopen als een waterrimpeling steeds verder uit elkaar. Dit staat voor de aanpak van ECFG: het intens begeleiden van innovatieve groeibedrijven tot aan de exit fase, het langzaam loslaten. Voor iedere doelgroep zijn er andere foto’s. In het hoofdbeeld, waar de cirkels voor de helft staan afgebeeld met een half cirkelvormige foto, hebben we bewust gekozen voor organische beelden uit de natuur.

De doelgroepen roepen in eerste instantie eerder industriële beelden op. Om te benadrukken dat het om jonge innovatieve groeibedrijven gaat, bedrijven met een frisse blik op de wereld, is het belangrijk dit ook in beeld te laten zien en men mee te nemen in dat gevoel.

Binnen de huisstijl wordt er verder gebruik gemaakt van foto’s van Eindhoven en per doelgroep één foto dicht bij de natuur en één foto dicht bij de betreffende industrie. Ook komen er kreten terug in de beelden, de kernwaardes van ECFG. Een van de kernwaardes is dat ECFG zich onderscheidt door een zeer transparante en ‘getting things done’ aanpak. Ze zijn eerlijk waar nodig en ze beschikken over het juiste netwerk om snel resultaat te boeken.

www.ecfg.nl

concept_ecfg_01 concept_ecfg_02 concept_ecfg_03 concept_ecfg_04 concept_ecfg_05 concept_ecfg_06 concept_ecfg_07 concept_ecfg_08 concept_ecfg_09 concept_ecfg_10

Tags: , , , , , , , ,