try-out-respectprivacy

Respect Privacy: “Bescherm je persoonsgegevens!”

Voor Respect Privacy heeft Marcelvangalendesign concept, ontwerp en uitvoer gedaan van het logo, huisstijl, campagnes en de website.

Daarnaast hebben we ook concept, ontwerp, engineering en prototyping gedaan voor het product ID-cover waar inmiddels al 4 hoofdvarianten zijn; passpoort, identiteitskaart, rijbewijs en pinpas.

Respect Privacy richt zich erop dat men zich bewust wordt van de waarde van zijn persoonlijke gegevens zowel in de echte wereld als op het internet. Als men begrijpt wat er aan de hand is, begrijpt men ook makkelijker dat er oplossingen zijn om zich te helpen bij het beschermen van zijn persoonlijke gegevens.

Belangrijk bij het concept en ontwerp voor het logo, huisstijl en website van Respect Privacy is het gevoel van veiligheid, een belangrijke signaalkleur voor herkenning en campagnes en simplicme in taal en beeld voor duidelijke communicatie. De kleur blauw is een koele en rustige kleur die staat voor veiligheid, bewustzijn en zekerheid en heeft een gewetensfunctie. De perfecte signaalkleur voor Respect Privacy. Voor duidelijke communicatie en attentiewaarde wordt de signaalkleur vaak als basis gebruikt van de mediauitingen van Respect Privacy. Het logo straalt dezelfde waarden uit als de signaalkleur. Het oogt en fungeert als keurmerk voor ‘privacy vriendelijk’.

In samenwerking met Qiy Foundation bedachten wij een totaalconcept voor een maatschappelijk vraagstuk dat is uitgewerkt tot een concrete oplossing dat met veel enthousiasme is opgepakt door onder andere de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken (NVVB) en de ANWB, namelijk de ID-cover.

www.respectprivacy.org

Lees meer

De ID-cover is een hoesje dat de onnodige verspreiding van een aantal van jouw persoonsgegevens beperkt. Concreet schermt de ID-cover je foto, je persoonsnummer (BSN) en het nummer van je identiteitsbewijs af. Op een paspoort wordt ook de strook met gegevens onder aan het paspoort afgeschermd. Als je toestemming geeft tot het kopiëren van je identiteitsbewijs, dan loop je met de ID-cover een stuk minder risico op misbruik van je persoonsgegevens!

Voor de campagne van de ID-cover hebben we niet lang na hoeven denken. Het is logisch dat je jezelf beschermt voor bepaalde dingen, dus waarom niet je persoonsgegevens? Dat is waar deze campagne voor staat. Door de onderwerpen te gebruiken om ons te beschermen waarin we onszelf al herkennen wordt het snel duidelijk dat de ID-cover ook iets beschermt; je persoonsgegevens.

Het grootste doel van de ID-cover is het creëren van bewustzijn. Niet alleen bij de mensen die er een aanschaffen, maar vooral ook bij mensen en organisaties die vragen naar persoonsgegevens, want ook daar is het vaak niet duidelijk dat bepaalde gegevens niet gekopiëerd mogen worden.

De ID-cover is net als de technologie altijd in ontwikkeling en tot noch toe is deze dan ook een groot succes!

respect-privacy_01 respect-privacy_02 respect-privacy_03

Tags: , , , , , , ,