Brainport TechLaw brengt Technologie en Recht bij elkaar

Concept Branding Digital Print Cross-platform

Brainport TechLaw is een platform waar technologie en recht samenkomen. Letterlijk en figuurlijk. Brainport TechLaw richt zich op innovatieve technologiebedrijven en op specialistische adviseurs die deze bedrijven kunnen bijstaan op het gebied van Intellectual Property. MarcelvangalenDesign kreeg de mooie opdracht om een visuele identiteit te realiseren en die te verwerken in een nieuwe website en andere uitingen.

Billboard Brainport TechLaw website

Mutualisme

Het belangrijkste uitgangspunt van de nieuwe branding is 'het bij elkaar brengen van Technologie en Recht'. Technologie en Recht zijn twee totaal verschillende vakgebieden, maar zijn vaak ook onlosmakelijk met elkaar verbonden en hebben elkaar bovendien veel te bieden. Zo moeten advocaten en overige juristen op de hoogte blijven van technologische vernieuwing om het juiste advies te kunnen blijven geven, en hebben start-ups advies nodig van advocaten en overige juristen op het gebied van intellectueel eigendom, patenten, contracten, Europese wet- en regelgeving zoals de AVG, enzovoorts. Beide groepen hebben er dus voordeel bij om elkaar regelmatig te spreken en te zien. In de natuur wordt dit "Mutualisme" of "Symbiose" genoemd.
Mutualisme is in de ecologie een interactie tussen twee levensvormen (bionten) waarbij beide voordeel hebben van die interactie.
Rhino

Vissen en koraal, bijen en bloemen; beide groepen zijn beter af als ze bij elkaar in de buurt zijn. Het beeld van de neushoorn met daarop een (of meerdere) vogels is een van de bekendste voorbeelden. De vogel helpt de neushoorn onder andere door het weghalen van vervelende insecten, terwijl de neushoorn veiligheid en een vaste bron van voedsel biedt aan de vogels. Samen vormen zij een sterk team. Uit deze gedachte is het nieuwe logo van Brainport TechLaw ontstaan. Het is een mooie metafoor voor waar Brainport TechLaw voor staat: Tech en Law versterken door ze bij elkaar te brengen.

Brainport TechLaw Banners

De elementen van het logo komen op verschillende plekken terug in de huisstijl en worden gecombineerd met foto's die zowel de verschillen als overeenkomsten tussen Tech en Law laten zien.

Op de vernieuwde website hebben we verschillende functionaliteiten gerealiseerd die het samenbrengen van Tech en Law faciliteren. Zo kunnen bezoekers, naast het vinden van algemene informatie, zich inschrijven voor evenementen, cursussen, een IP-spreekuur en andere activiteiten. Leden hebben de mogelijkheid gekregen om in te loggen en kunnen gebruik maken van exclusieve content als downloads, een ledenlijst, bijbehorende app, en in de toekomst een zoekmachine om de juiste specialist te vinden.

Brainport TechLaw Banners